Vetenskap iFokus

Vetenskap

Etikett: övrigt
LĂ€st 1679 ggr
[Starman]
4

Astronaut tolkar Bowie

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

TvĂ„ saker jag gillar i ett och samma klipp. 😃
Han gör en vÀldigt bra cover pÄ Space Oddity!

Först var jag lite osÀker, men hans röst blev helt solklar efter nedrÀkningen.

LenaR
0

Storartat! Första musikvideon i rymden?

En mÀnniska kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JonasDuregard
0

Min första tanke: det kostade antagligen nasa flera hundra tusen att transportera gitarren till rymden 😃 (Men det beror lite pĂ„ vilken typ av raket och i vilket land den sköts upp verkar det som)

Medarbetare pÄ Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

olaka
0

Tror du inte han hade med sig den dÄ? Han spelar ju gitarr ganske mycket.

Medarbetare pÄ Skepticism.

Finns pÄ Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, VÀnsterpartiet samt GAST Spelförening.

JonasDuregard
0

#3 Men varje kilo som transporteras upp kostar ju en del (jag hittar ingen exakt siffra)

olaka
0

Tror du inte de fÄr ta med sig en lÄda med personliga saker dÄ? För att inte bli tokiga dÀr uppe.

Finns pÄ Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, VÀnsterpartiet samt GAST Spelförening.

JonasDuregard
0

#5 Jo det fÄr de. Men det kostar ocksÄ en slant. Gitarren Àr nog bland de större tillhörigheterna nÄgon tagit med sig skulle jag gissa?

Det var som sagt bara frÄga som dök upp i mitt huvud, jag vet inte exakt vad det kostar men det verkar vara i storleksordningen 20 000$ per kilo (kÀlla).

gant
3

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

# 1

Inte riktigt första videon. Men det Àr samme astronaut, dock-

olaka
0

Klass
0

Jag Àr ÀndÄ nÄgot skeptisk till om denna video verkligen Àr inspelad "i rymden".

Geru
0

#9 Varför dÄ?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Klass
0

Jag har inget bra svar pÄ den frÄgan. Jag antar att den verkar vara alldeles för vÀlproducerad. Men visst, sjÀlva rymdskeppssekvenserna kanske Àr autentiska och resten pÄlÀgg, förstÄs. :)

Geru
0

#11 Jag tror den Ă€r riktig. Jag ser inga hintar pĂ„ att den inte skulle vara det, och ingen förklaring heller

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Klass
0

Jag kan leva med detta. đŸ™‚

JonasDuregard
0

#13 App, app app, försök inte komma hÀr och kompromissa inte - nu gör ni upp om det hÀr pÄ sedvanligt sÀtt!

Jag se 286 arga inlĂ€gg för emot videons autenticitet i den hĂ€r trĂ„den nĂ€r jag vaknar imorgon. 😃😉

Klass
0

Om jag hade förstĂ„tt vad du menade med det du skrev i det andra stycket sĂ„, kanske 
 đŸ˜

Geru
0

#14 Meh
 Jag orkar inte :<

-Stephen Hawking

JonasDuregard
0

#15 Jag skojar ju bara 😃

Det Ă€r trevligt att se nĂ€r meningsskiljaktligheter löses med en axelryckning bara, det sker sĂ„ sĂ€llan hĂ€r pĂ„ iFokus kĂ€nns det som 🙂

Klass
0

Jag förstÄr. Men du fattar vÀl att du nu har fÄtt bÄde mig och Geru emot dig?

Klass
0

Nej jag fixar inte det hĂ€r! Jag skojar bara! FörlĂ„t! 

Och förlÄt för OT. Radera gÀrna.

[Starman]
1

😃 KnĂ€ppskallar! ❀ (Varmt och kĂ€rleksfullt menat.! LĂ€s det som om era mödrar hade kallat er det. Det Ă€r sĂ„ jag menar. :))

JonasDuregard
0

#19 😂

Vilken blĂ„sning 🙂

#20 VĂ„ga inte dra in min mamma i det hĂ€r! 😃

FörlĂ„t att vi skrĂ€par ner i din trĂ„d 😊

LenaR
0

#7 Tack, gant!

Han har riktigt bra röst, Hadfield. Och jag tycker det Ă€r sÄÄÄ coolt med en sjungande astronaut. Det bĂ€sta av tvĂ„ vĂ€rldar? 🙂

En mÀnniska kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.