Vetenskap iFokus

Vetenskap

Etikettermiljöallmäntboktips
Läst 21 ggr
Magi-cat
1

Sommarläsning

Sommar och semester på gång och kanske mer tid att läsa böcker för nöjes skull eller för att förkovra sig, helst båda på en gång. 😎🌞📚

Här i länken finns några tips på böcker där man lär sig mer. (Den om zeppelinare skulle jag vilja läsa.)
Från länken:

"De debatter vi för idag om samåkning, elfordon och autonoma fordon är ofta varianter av liknande debatter genom historien."

"Ibland läser du en bok som avslöjar din totala okunskap. Jag trodde att zeppelinare bara var en kort, dum modefluga som brann upp med Hindenburg. Men de var så mycket mer. Många såg dem som ett mycket bättre alternativ än flygplan, och ett tag utvecklades de snabbare.

Då var det inte på något sätt klart att flygplan skulle köra om zeppelinare.

Det är användbart när vi försöker förutsäga framtiden för nuvarande teknik."

Ha en trevlig midsommar och sommar! 🌞🌺🌼🌸

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
0

Jag håller på och läser Ulf Danielsson: "Världen själv".
Jag tycker väldigt mycket om den. Det är så många kloka tankar att ta del av och fundera vidare på.

"Universum är inte matematik! Det är skillnad på modell och verklighet! Levande varelser är inte maskiner!

Ulf Danielsson är professor i teoretisk fysik och en av Sveriges tydligaste populärvetenskapliga röster. I Världen själv berättar han om vårt underliga och fantastiska universum med ett nytt grepp som tar medvetandet och världen vi lever i på blodigt allvar."

https://www.bokus.com/bok/9789189139107/varlden-sjalv/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Köp Världen själv av Ulf Danielsson. Skickas inom 2-5 vardagar. Fri frakt över 199 kr. Välkommen till Bokus bokhandel!