Menstruations vÀrkar?
_đșGod dag!đ
Jag kanske skriver det hÀr inlÀgget i fel forum, men jag skulle gÀrna vilja frÄga om vad ni vet om menstruation?
NÀr jag fÄr min menstruation sÄ kÀnns det som förlossningsvÀrkar. Jag kan varken sitta eller ligga stilla, utan gÄr runt i huset som en knasboll och sÀtter mig, stÀller mig 1.000x om, och eftersom jag verkar vara 'immun' emot vÀrktabletter sÄ arrangerar jag mig dÀrför inte mycket i att ta dem.
Hursomhelst.. sÄ har jag 'lÀrt' mig att stimulera klitoris, tills jag fÄr en orgasm. FörlÄt.. om det kanske var för intima detaljer, men efter orgasmen sÄ försvinner vÀrkarna tills nÀsta vÀrk Äterkommer ca 3dar senare, dÄ det kÀnns som om kroppen stöter bort den gamla hinnan för att senare ersÀtta den med en ny.
Min frÄga Àr dÀrför.. vad sker egentligen under en kvinnas orgasm, och har mÀn samma lindrande effekt under deras orgasmer? Det hÀr fascinerar mig verkligen, hur ingenting kan lindra vÀrkarna, utom ens egna fysiska kropp? Jag förstÄr om ni kanske inte vill svara, men jag skulle vara vÀldigt tacksam om jag fick ett biologiskt eller kemiskt svar pÄ min frÄga.
Jag vill Àven frÄga om vad ni vet om hormonerna som vi kvinnor utlöser innan, under och efter menstruation. Det Àr en sÀrskild och intensiv doft.. som Àven min tvilling sjÀl reagerar utav. Liksom innan, under och efter Àgglossningen.
Vi kan ligga bredvid varandra och bara gosa.. sen PANG, han bara MĂ
STE Àlska med mig, naturligtvis skulle vi ju aldrig Àlska utan min tillÄtelse, men hans sexlust ökar intensivt vid mina hormonförÀndringar.. annars sÄ reagerar han inte sÀrskilt mycket, faktiskt, han verkar vara en vÀldigt stillsam man.
Jag vill Àven tillÀgga min personlighetsförÀndring..
Jag kÀnner mig mera feminin, kÀnslig, försynt, generös och undergiven i nÀrheten av min Àgglossning, men frÀmst utav min menstruation. Jag vill helst dÄ bara vara hemma och vila tills menstruationen eller Àgglossningen Àr över, sÄ att jag kan ÄtervÀnda till vardagens arbete med nya krafter._
Ja, att en kvinnlig orgasm kan lindra smÀrta Àr ingen hemlighet
NÀr en kvinna fÄr orgasm sÄ utsöndras hormonet oxytocin vilket Àr kroppens egna smÀrtlindring och gör oss ocksÄ mer avslappnade. Under menstruationen sÄ fÄr livmodern som vÀrkar eftersom den mÄste krampa för att fÄ ut blodet. Men nÀr oxytocin frislÀpps sÄ slappnar livmodern av.
MÀn utsöndrar ocksÄ oxytocin, men inte lika mycket som hos kvinnor. DÀremot fÄr dom en större utsöndring av dopamin.
Det finns nÄgra studier som visar att mÀn kan kÀnna av en kvinnas Àgglossning. Dock sÄ vet man inte exakt varför men doften Àr en hypotes man har. Det finns ocksÄ studier som visar att en kvinnas beteénde Àndras under Àgglossning vilket troligtvis beror pÄ könshormonet östrogen som ökar innan Àgglossningen 
_Det hĂ€r var ett vĂ€ldigt bra svar.đ
Men hur pÄverkar dopamin mÀn, egentligen?
Och vet du varför han "försvinner" en liten stund efter han fÄr orgasm?
AlltsÄ.. han försvinner en liten stund ifrÄn verkligheten, förstÄr du vad jag menar?
Det Ă€r som om han blir "omedveten" efter vi Ă€lskat..đ€han skulle nog inte ens reagera om huset brann ner, haha!đ
Hursomhelst sĂ„ tycker jag att det Ă€r ett fascinerande Ă€mne och jag tackar dig för tiden och omtanken som du spenderade för min skull.đ_