Annons:
Etikettövrigt
Läst 1318 ggr
m2studio
2/12/18, 11:05 AM

Svavelsyra!

Jag har testat att man kan i vissa tillfälle ger liv tillbaka till bilbatteri. med dem batterivatten som finns tillgängligt att skaffa man inte kan göra det jag manar men om man kan hitta Svavelsyra och blanda med batterivatten som kan skapa en mera aggressiv medel än som finns ex. hos Biltema då man kan byta vattnet i batteriet och ladda den med en laddare som ger större Amper(flöde) av ström och även lite mera spänning som 16 -17 volt i cirka 15 minuter och sedan försätta med den normala spänning inom området 13,8 och 14,5 volt då man kan i stört set återställa livet i en bilbatteri som kan ha värde i minst 1000 kr.

var jag kan skaffa Svavelsyra? eftersom jag har läst att man behöver tillstånd från Länsstyrelse för att kunna skaffa pulvret eller konserterade form!

kan någon hjälpa mig i detta frågan? tacksam som alltid.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
m2studio
2/22/18, 11:02 AM
#1

Vetenskaps rummet är så aktiv att hela Ifokux server håller på att gå isär och man är på väg att lämna servern i kylskåpet.  😂😂

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Farwuq
4/23/18, 6:31 AM
#2

Har du frågat i färgaffärer?
När jag var ung kunde man köpa allt möjligt helt fritt, t.ex. något som hette Klorex (eller så) , det skulle blandas med lite diesel, sen hade man sprängdeg.
 Man blandade bensin med agar-agar och fick napalm.
🤐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

_Fisken
5/1/18, 9:11 AM
#3

När vi renoverade MC-batterier så hällde vi ur syra/vattenblandningen och spolade ur batteriet med vanligt vatten. Det ligger nån smet i botten som måste bort. Sen köpte vi ny syra på macken i en liten flaska (5 dl?) och sen fyllde på. Minns ej blandningen vatten/syra.

Speciellt viktigt att batterispänningen ej går under 6V på ett 12V batteri. Fritidsbatterier tror jag klarar mer djupurladdningar men man ska nog generellt akta sig för djupa urladdningar typ glömma batteriet i åkgräsklipparen över vintern å sånt.

Upp till toppen
Annons: