Annons:
Etikettövrigt
Läst 522 ggr
Magi-cat
2016-12-31 10:45

Vetenskapliga nyårslöften?

Forskare vid Linköpings och Stockholms universitet ska ta sig an nyårslöftena… Nu ska 2017 års löften bli föremål för en vetenskaplig studie. 

Vill du vara med?

"De flesta har väl stått där efter tolvslaget med ett halvt glas bubbel i handen och plötsligt hört sig själva säga: i år lovar jag att . . . . Det är sannolikt många som glömmer löftet ganska omgående, men hur många tar det på allvar, hur många klarar av att uppfylla det och vad är det egentligen folk lovar sig själva?

Det är frågorna som forskare vid universiteten i Stockholm och Linköping ska ta reda på. Alla som vill kan delta i projektet genom att anmäla sig på www.mittnyarslofte.se, beskriva löftet, svara på några frågor och därefter besvara enkäter som kommer att skickas ut med jämna mellanrum."

http://www.corren.se/kultur-noje/2017-blir-nyarsloftena-vetenskapliga-om4442294.aspx


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
2016-12-31 10:54
#1

Uff.. avskyr nyårslöften och brukar aldrig göra några seriösa eftersom de ändå glöms bort så fort ändå. Kanske borde anmäla mig till studien bara för att de ska få några deltagare som inte är intresserade också? För att ge studien lite lite balans ändå? 😓

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

gant
2017-01-01 19:30
#2

Jag lovade för några decennier sedan att inte avge fler nyårslöften. Det har jag hållit i flera år!

Annielle
2017-01-07 17:02
#3

Avger heller inga nyårslöften, löften är till för att hållas och det tror jag väldigt få gör gällande nyårslöften.

Inte bara på grund av glömska dock, men folk tröttnar, tappar motivationen och liknande ….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: