Annons:
Etikettövrigt
Läst 784 ggr
[Crystal93]
9/23/16, 12:19 PM

Menstruations värkar?

_🌺God dag!😊
Jag kanske skriver det här inlägget i fel forum, men jag skulle gärna vilja fråga om vad ni vet om menstruation?

När jag får min menstruation så känns det som förlossningsvärkar. Jag kan varken sitta eller ligga stilla, utan går runt i huset som en knasboll och sätter mig, ställer mig 1.000x om, och eftersom jag verkar vara 'immun' emot värktabletter så arrangerar jag mig därför inte mycket i att ta dem.

Hursomhelst.. så har jag 'lärt' mig att stimulera klitoris, tills jag får en orgasm. Förlåt.. om det kanske var för intima detaljer, men efter orgasmen så försvinner värkarna tills nästa värk återkommer ca 3dar senare, då det känns som om kroppen stöter bort den gamla hinnan för att senare ersätta den med en ny.

Min fråga är därför.. vad sker egentligen under en kvinnas orgasm, och har män samma lindrande effekt under deras orgasmer? Det här fascinerar mig verkligen, hur ingenting kan lindra värkarna, utom ens egna fysiska kropp? Jag förstår om ni kanske inte vill svara, men jag skulle vara väldigt tacksam om jag fick ett biologiskt eller kemiskt svar på min fråga.

Jag vill även fråga om vad ni vet om hormonerna som vi kvinnor utlöser innan, under och efter menstruation. Det är en särskild och intensiv doft.. som även min tvilling själ reagerar utav. Liksom innan, under och efter ägglossningen.
Vi kan ligga bredvid varandra och bara gosa.. sen PANG, han bara MÅSTE älska med mig, naturligtvis skulle vi ju aldrig älska utan min tillåtelse, men hans sexlust ökar intensivt vid mina hormonförändringar.. annars så reagerar han inte särskilt mycket, faktiskt, han verkar vara en väldigt stillsam man.

Jag vill även tillägga min personlighetsförändring..
Jag känner mig mera feminin, känslig, försynt, generös och undergiven i närheten av min ägglossning, men främst utav min menstruation. Jag vill helst då bara vara hemma och vila tills menstruationen eller ägglossningen är över, så att jag kan återvända till vardagens arbete med nya krafter._

Annons:
Silent_Hill
9/24/16, 10:06 AM
#1

Ja, att en kvinnlig orgasm kan lindra smärta är ingen hemlighet Glad När en kvinna får orgasm så utsöndras hormonet oxytocin vilket är kroppens egna smärtlindring och gör oss också mer avslappnade. Under menstruationen så får livmodern som värkar eftersom den måste krampa för att få ut blodet. Men när oxytocin frisläpps så slappnar livmodern av. 

Män utsöndrar också oxytocin, men inte lika mycket som hos kvinnor. Däremot får dom en större utsöndring av dopamin. 

Det finns några studier som visar att män kan känna av en kvinnas ägglossning. Dock så vet man inte exakt varför men doften är en hypotes man har. Det finns också studier som visar att en kvinnas beteénde ändras under ägglossning vilket troligtvis beror på könshormonet östrogen som ökar innan ägglossningen Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[Crystal93]
11/10/16, 10:14 PM
#2

_Det här var ett väldigt bra svar.👍
Men hur påverkar dopamin män, egentligen?
Och vet du varför han "försvinner" en liten stund efter han får orgasm?
Alltså.. han försvinner en liten stund ifrån verkligheten, förstår du vad jag menar?
Det är som om han blir "omedveten" efter vi älskat..🤔han skulle nog inte ens reagera om huset brann ner, haha!😃

Hursomhelst så tycker jag att det är ett fascinerande ämne och jag tackar dig för tiden och omtanken som du spenderade för min skull.😊_

Upp till toppen
Annons: