Annons:
Etikettövrigt
Läst 607 ggr
idalina:)
2016-08-20 14:54

Simpel forskning (14år)

Osysselsatt 14 åring här som är utöver det vanliga. Skulle behöva lite råd på lämpliga forskningsämnen för min ålder (Är dock som sagt utöver det vanliga, och skulle själv säga att min intelligens är högre än medianen för dom flesta 18 åringar, speciellt nu när samhället ser ut som det gör.. 

Forskade förra året om modifierade organismer och besprutad kost, så är väl medveten om taktiker och metoder, men var inte blyg att dela med dig om du har något effektivt! Glöm inte att ställa frågor eller funderingar som du har grumlat över, skulle mer än gjärna hjälpa till i tankebubblan och ta reda på svaret! 🙂

 På senaste har jag varit interesserad av astronomi och anatomi, även mer specifikt cannabis och dess egenskaper. Men det spelar inte direkt någon roll, skriv vad ni är interesserade av och dela gjärna med er av eran forskningshistorik och upptäckter!

Annons:
Zachis
2016-08-20 15:21
#1

Du har inte brist på självförtroende iallafall. 😉

De kan ju vara svårt att experimentera med cannabis eftersom att de är olagligt, så de kan jag inte rekommendera. Men inom de andra av dina intressen finns de ju inga gränser. 

Jag blir lite nyfiken på vad du har kommit fram till i dina "tidigare forskningar". Något du vill visa? :)

JonasDuregard
2016-08-20 15:43
#2

#0 Menar du forska som i "läsa sig in på" eller forska som i "bidra till vetenskapen"?

Vetenskaplig metod och statistik är viktigt oavsett, så det är bra att läsa på om du inte gjort det redan. 

Men det beror lite på vad ditt personliga mål är. Ser du det som en hobby, ett sätt för dig att lära dig själv saker, ett sätt för dig att lära resten av världen saker eller något annat?

Antonssss
2016-08-20 16:46
#3
idalina:)
2016-08-20 17:30
#4

#1 Har arbetet i skolan, publicerar filerna så fort jag kliver över skoltröskeln. Vad kul att du är intresserad! 🙂

#2 Skulle tippa på ''läsa sig in på''. Har tidigare forskat både som hobby och ett sätt för mig att måla upp bakgrunden för vår existens + svar på små tankeställare. Dela med mig av min forskning beror helt på vilket ämne och vilka slutsatser jag uppnår. 

Så målet är inte att bidra till vetenskapen än utan helt enkelt att forma min vy på verkligheten skarpare och ljusare samt bygga upp en egen inre trovärdig bokhylla som jag kan utnyttja i framtiden för större project såsom cancer, eller varför inte instrueringar av förbättrade rymdraketer.

Dock så är mina frågor/tankeställningar slut, har ni några? 🤔

JonasDuregard
2016-08-20 18:41
#5

Är du intresserad av att göra Experiment, eller vill du mest läsa och få överblick?

Om du är intresserad av Experiment skulle kanske psykologi passa bra (om du gillar att handskas med människor). Eller digitalteknik (om du gillar att handskas med maskiner).

idalina:)
2016-08-20 21:00
#6

Föredrar läsning, men det kanske går att variera? För jag tycker inte det är helt dumt med Experiment heller-då jag utan tvekan skulle välja psykologi.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: