Annons:
Etikettmyter-sanningar
Läst 695 ggr
Zepp
2016-04-17 19:05

När kommer värmen?

"Siffror från amerikanska rymdstyrelsen Nasa visar att värmerekorden fortsätter att rada upp sig. Under de 136 år som mätningarna har gjorts har mars månad aldrig varit så varm. Den globala medeltemperaturen var hela 1,26 grader celsius över genomsnitt.

Det är sjätte månaden i rad som temperaturen på jorden har varit mer än en grad högre än normalt, vilket inte heller har inträffat tidigare.

Avvikelsen i medeltemperatur i februari var den högsta som uppmätts någon månad sedan 1880: 1,34 grader över genomsnittstemperaturen.

Senaste marsrekordet nåddes 2010 då medeltemperaturen var 0,92 grader över genomsnitt."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rekordvarmt-sjatte-manaden-i-rad/

Nu så ifrågasätter jag inte de data utan undrar mest när den ökade temperaturen kommer att komma.. för jag tyckte och många med mig att Mars var svinkall.

Så jag åkte till Turkiet en månad.. i vöäntan på den utlova temperaturhöjningen.

För min del så tycker jag att klimatet är lika svinkallt som det var när jag var liten.

Och som en liten hint så framlägger jag det fakta att allt fler åker till Thailand, Kanarieöarna, Spanien, Turkiet och liknade ställen. 

Det mesta tyder således att den utlova temperaturhöjningen är ytterligare ett politiskt löfte som aldrig kommer att uppfyllas.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
_Fisken
2016-04-20 22:36
#1

Undra om MP har nåt med detta att göra?? Får väl läsa om det i morgondagens tidningar kanske. "Romson avgår. Hon har fuskeligen ändrat jordens medeltemperatur".

Upp till toppen
Annons: