Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 1257 ggr
Silent_Hill
3/20/16, 11:30 AM

Hatar du smaskljud?

I sånna fall - Grattis, det tyder nämligen på hög kreativ intelligens ;) 97 personer fick i uppdrag att lösa uppgifter genom kreativt tänkande. Därefter testades personerna igen, men denna gång utsattes det för en rad korta, men höga, pipljud. De personer som fick bäst resultat på det inledande kreativa testet visade sig bli mest negativt påverkade av de distraherande ljud i det efterföljande testet. Den ledande forskaren, Darya Zabelina, förklarar att personer med hög kreativ intelligens konstant suger in intryck med samtliga sinnen och är kapabla att kombinera sinnesintrycken till en bättre helhetsuppfattning. Därför påverkar irriterande ljud dem i långt högre grad, för att de inte kan "stänga av", vilket personer med lägre kreativ intelligens klarar av. http://illvet.se/manniskan/hjarnan/intelligens/hatar-du-smaskljud-kan-du-gladja-dig-det-ar-tecken-pa-intelligens

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Tant Grön
3/20/16, 11:44 AM
#1

Det stämmer på mig, tycker smaskljud är väldigt irriterande och jag är en kreativ person.

[dvärgkaniner]1
3/20/16, 3:36 PM
#2

Tycker också att smaskljud är irriterande 😛

Mrsarrow
3/23/16, 8:49 PM
#3

Ja fy jag har nästintill fobi för smaskljud!

Annielle
3/26/16, 10:06 AM
#4

Stämmer på mig också, och att vara kreativ har alltid varit ett av mina starkaste drag (tills jag blev utmattad i allafall 😕)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Sabinan
3/27/16, 3:23 AM
#5

Även jag har mycket svårt för smaskljud, rena fobin, faktiskt.
Och även jag är en kreativ person.
Det är många sagt det till mig, både på universitetet/naturvetenskaplig nivå samt något jag utövar på fritiden, på en mer traditionellt "kreativ" nivå. 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Elsaharr
4/3/16, 10:50 AM
#6

Ja, usch!

Zingo ;D

Annons:
Ananse
4/3/16, 12:02 PM
#7

Det här är nog ett sånt där ämne där alla kan hålla med! Dom flesta störs av irriterande ljud och dom flesta anser sig ha en kreativ intelligens…

Upp till toppen
Annons: