Annons:
Etikettövrigt
Läst 679 ggr
Lubsan
2016-03-20 03:17

Ögonfärg

Var med min sambos släkt häromdagen och upptäckte då att hans syster och mamma båda hade blå ögon, hans pappa har gröna. Min sambo har bruna ögon, inte melerade på något vis utan verkligen bruna.
Vi började diskutera detta lite och enligt hans mamma har nästan alla i släkten blåa ögon, förutom några på pappans sida som har gröna. Hur kan då min sambo ha fått bruna ögon?
Och för att tillägga, min sambo är jätte lik sin pappa, såg nyligen en bild på pappan när han var i ungefär samma ålder som min sambo är idag och dom är nästan kopior, så brevbäraren har inte vart på besök 😂🥵

Inte för att vi vill ha några barn, men blir ändå nyfiken på vad våra ev barn hade ärvt för färg. Jag har blå ögon och min sambo har som sagt bruna. Hans släkt blå/gröna, min släkt har blåa förutom min mamma som har gröna. Är det någon som kan vässa sina geniknölar och hjälpa mig?

MVH en som är väldigt uttråkad på sitt nattjobb

Annons:
VildaVittra
2016-03-20 05:26
#1

Jag har också blåögda föräldrar och hade helbruna ögon fram tills för några år sedan, hur detta går till kan ni läsa här: http://genetics.thetech.org/how-blue-eyed-parents-can-have-brown-eyed-children

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: