Annons:
Etikettsamhällsvetenskap
Läst 1765 ggr
Silent_Hill
2015-10-11 08:54

Gillar du bittra smaker?

Personer som har en försmak för bittra smaker har i större utsträckning än andra att visa tecken på narcissism, okänslighet och sadism. 

I två separata undersökningar har forskare studerat 1000 personers mat och dryckesvanor. Deltagarna fick sedan svara på frågor om deras personlighet. 

Det visade sig att av dom som gillade bittra smaker såsom mörk choklad, svart kaffe och rädisor hade större benägenhet att uppvisa tecken på bland annat psykopati och narcissism.

Även om forskarna inte undersökte varför personer med dessa egenskaper föredrar bittra smaker, föreslog de att de kan uppleva en slags "kick" från dem.

I naturen tenderar bittra växter att signalera att de kan vara giftiga, och det är därför många av oss inte tycker om bittra smaker.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3266083/Like-coffee-gin-tonic-probably-psychopath-Bitter-foods-drinks-l.html

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Zepp
2015-10-20 22:24
#1

Skönt att äntligen ha fått en diagnos iallafall! 😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tride
2015-11-06 14:16
#2

Mina barnbarn ligger risigt till. De föredrar mörk choklad framför annan godis. Själv gillade jag svart kaffe i yngre dar, men har nu blivit snällare. Tar gärna en skvätt mjölk eller grädde i kaffet. Men jag gillar fortfarande rädisor, så omgivningen måste kanske huka sig en aning när jag är i närheten? Mörk choklad har aldrig hört till mina favoriter. Jag är kanske en dubbelnatur? 😇😈

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

TjockaBerta
2015-11-06 14:25
#3

Oj då! Först tänkte jag tveklöst svara Ja men efter att ha läst artikeln svarar jag försiktigt njää. 😂

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: