Annons:
Etikettsamhällsvetenskap
Läst 2609 ggr
Silent_Hill
2015-08-22 07:31

Din BH-teknik berättar om din personlighet

Det kanske verkar obetydligt, men hur du tar på dig din BH kan säga en hel del om dig som person. Det menar beteendevetaren Patti Wood vid Amory University i Atlanta, Georgia.

Hon menar att det egentligen handlar om personlighetstyper som hanterar vardagliga bestyr på olika sätt. Allt man gör, och hur man gör det, säger något om hur man är som person. 

Studien baseras på psykologen William Moulton Marstons DISC-teori, vilken fokuserar på fyra olika beteendetyper: dominant, undergiven, uppmuntrande eller foglig.

Stämmer din BH-teknik och personlighet in på dig?

BH med knäppe där fram: Personer med framåtknäppta BH:ar är drivna och vägrar att slösa tid. Du uppskattar effektivitet och saker av hög kvalitet som gör att du aldrig behöver köpa samma sak två gånger. De drivna dras framför allt till märkesunderkäder.

Knäppa bakom ryggen: Om du använder en ryggknäppt BH och knäpper den bakom ryggen är du en ”stöttare”. Personer av den här typen är traditionella och lever som de har blivit lärda. De är omtänksamma, vänliga och alltid villiga att hjälpa till.

En stöttade ser inhandlingen av BH:ar som ett socialt evenemang och hittas troligast i ett provrum där hon hjälper någon av hennes vänner.

Knäppa fram och sedan rotera: Kvinnor som knäpper den ryggknäppta BH:n på magen och sedan roterar den innan den sätts på plats kallas ”påverkare” och är inflytelserika. De är karismatiska och älskar att lära sig nya saker, men tenderar att lätt bli uttråkade. När det kommer till BH:ar tycker påverkaren om ljusa färger och tjusiga detaljer som får dem att känna sig speciella.

Dra BH:n över huvudet: Försiktiga ”rättare” är sådana som noggrant ställer in BH-banden och knäpper BH:n innan den dras över huvudet som en tröja.Den här typen av personlighet tycker om att göra saker ordentligt från början. De är försiktiga och analyserande och föredrar att gå till en butik där personalen kan ta mått och rekommendera vilken BH som är bäst.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3205160/Are-clasping-influencer-fastening-supporter-way-BRA-reveals-intimate-details-personality.html

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Loris M
2015-08-22 11:04
#1

Det här var ju roligt! Jag är en "knäppa bakom ryggen" personlighet och den första delen stämmer väl. 🙂

Den andra delen däremot: "En stöttade ser inhandlingen av BH:ar som ett socialt evenemang och hittas troligast i ett provrum där hon hjälper någon av hennes vänner." stämmer inte alls! Jag har faktiskt aldrig köpt en BH när jag varit tillsammans med en vän och ser det absolut inte som ett "socialt evenemang". 😃

Tjohalia83
2015-08-22 19:29
#2

Stämde bra in på mig i alla fall. 🙂

taylor__lambert
2015-08-22 20:29
#3

Det där stämmer inte alls, hahahah. Jag har en BH som har knäppning bak jag knäpper den fram ibland och roterar den bakåt och ibland knäpper jag den bakifrån, hur jag gör beror på om jag har ont eller inte har inget med min personlighet alls att göra. Sen har jag också BH:ar som jag drar över huvudet och den har INGEN knäppning alls eller reglerbara band, så jag menar hur kan detta ens vara sant när det finns flera olika typer av BH:ar och människor gör olika beroende på om man har tid eller om man har ont. Finns dom bh:ar som har spänne men inga reglerbara band, finns dom som man drar över huvudet men har inga band, en del trär på sig BH:n på det sätt dom själva tycker är lättast och behöver inte ha något med ens personlighet att göra, nä studien visar inget enligt mig.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[HelwardMann]
2015-08-22 20:53
#4

Underlig forskning en del får för sig att bedriva. Och i princip kan man hitta korrelationer mellan nästan vad som helst, om man formulerar frågorna på "rätt" sätt.

TjockaBerta
2015-08-23 14:55
#5

Äh, larvigt. Är BHn stadig och har bra hyskor knäpper jag den bak. Är hyskorna knepiga knäpper jag den fram och snurrar BHn försiktigt runt mig. Att knäppa en BH och trä den på sig som en tröja är ett säkert sätt att förstöra den på. Det hoppas jag ingen gör. Framknäppta BH är rätt så ovanligt.

>>>Malum domesticum<<<

Loris M
2015-08-23 15:04
#6

#5 Man kanske skulle kunna tolka det som att din personlighet är ombytlig? :-) Eller en blandning av dessa två personligheter? Jag knäpper alltid bak.

Annons:
Smallchat
2015-08-23 15:34
#7

Använder bara sportbehåar med minimalt med inställningar och som håller bopparna på plats bekvämt utan hårda metalldelar.. har inga knäppen.

Vad säger det om mig?

Tjeja
2015-08-26 10:36
#8

#7 Att du är lat? ;-) Eller bekväm eller praktisk? Eller sportig och energisk kanske och vill att hjälpmedel vad dem vara må bara aka funka rätt upp så man kan fokusera sin energi på det man vill istället? ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Smallchat
2015-08-26 15:09
#9

#8 tror ja väljer ''bekväm o praktisk'' :P

Borde kanske skaffa nån snyggare bh nån gång så en kan va fin osså….

JonasDuregard
2015-08-26 15:36
#10

#1 "Jag har faktiskt aldrig köpt en BH när jag varit tillsammans med en vän och ser det absolut inte som ett "socialt evenemang". Skrattar"

Lyfte också lite på ögonbrynet åt den formuleringen 🙂.

Kalli
2015-08-28 19:10
#11

Inte för fem öre faktiskt. 😃

Upp till toppen
Annons: