Annons:
Etikettsamhällsvetenskap
Läst 1132 ggr
Silent_Hill
8/12/15, 4:51 PM

12-åriga Nicole har högre IQ än Einstein

12-åriga Nicole Barr slog de gamla genierna Albert Einstein och Stephen Hawking med två poäng på Mensas IQ-test. Hennes slutresultat blev 162. För att bli klassad som geni ska man få mer än 140, medan den genomsnittliga personen hamnar runt 100.

Nicole har fortfarande inte fått reda på om hon kommer att erbjudas medlemskap i Mensa. Idag har ”geniklubben” 120 000 medlemmar över hela världen, av dem är 35 procent kvinnor och bara 8 procent barn

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/genius-12-year-old-scores-6174510

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
VildaVittra
8/12/15, 5:09 PM
#1

Fast jag skulle inte kalla Mensa för "geniklubben", då det bara krävs 132 i IQ för att få vara med. Däremot skulle ju föreningar som Triple Nine och Prometheus kunna klassas som det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inkanyezi
8/12/15, 5:49 PM
#2

Jag tror inte att sådana beteckningar som "geniklubb" är särskilt välöverlagda. Rätt få bland Mensas medlemmar är kända för stor kreativitet, och just kreativiteten som kännetecknar dem vi betraktar som genier speglas inte i IQ-siffran. Därmed i stort samma gällande Prometheus och Triple Nine. Kanske de här sammanslutningarna innehåller större andel genier än genomsnittet av en befolkning, men inträdeskraven är inte prov på genialitet.

[Zachapacka]
8/13/15, 11:21 AM
#3

Hur kan man egentligen veta vad Einstein hade för IQ? Gjorde man sånna test  redan då och hur trovärdiga är dom här testen egentligen🤔

JonasDuregard
8/13/15, 11:45 PM
#4

#3 Jag funderade på samma sak. Jag hittar ingen pålitlig källa till att Einstein någonsin gjorde något IQ-test däremot flera "uppskattningar" av hans IQ, men det är ju inte alls så måttet fungerar.

Upp till toppen
Annons: