Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 1111 ggr
Silent_Hill
8/5/15, 3:33 PM

Lyckan finns i goda gener

Internationella forskare har offentliggjort resultaten i World Happiness Report 2015, där de har kartlagt hur lyckliga invånare är i 158 av världens 206 länder, vilket tillsammans utgör 99 procent av jordens invånare.

Skandinaverna är ett av världens lyckligaste folk. Danmark intar tredje plats, Norge är nummer fyra, Finland nummer sex och svenskarna har intagit åttonde plats.

Den genetiska förklaringen på lycka beror sannolikt på den kombinerade effekten av många olika gener som var och en bidrar lite för att göra personen lite mer lycklig.

Förutom goda gener är det nära vänner, en god hälsa och framgång på jobbet som också banar väg till lycka för skandinaverna.

De 15 lyckligaste nationerna i världen:

1 .Schweiz

2. Island

3. Danmark

4. Norge

5. Kanada

6. Finland

7. Nederländerna

8. Sverige

9. Nya Zeeland

10. Australien

11. Israel

12. Costa Rica

13. Österrike

14. Mexiko

15. USA

http://illvet.se/manniskan/genetik/lycka-skandinaver-har-det-genetiska-receptet-for-lycka

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
VildaVittra
8/5/15, 3:39 PM
#1

Finland tillhör inte Skandinavien.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Loris M
8/5/15, 3:39 PM
#2

#0 Förutom goda gener är det nära vänner, en god hälsa och framgång på jobbet som också banar väg till lycka för skandinaverna.

Vad har hänt med inställningen? Själv är jag övertygad om att "Lycka är ett val!".

Tjeja
8/5/15, 4:00 PM
#3

Fy vad hemskt är min första spontana tanke! Ha ha ha… och då brukar mina vänner och familj se mig som en realistisk optimist som alltid ska hitta positiva vinklar i allt. (Faktiskt blivit "anklagad" för det t o m) Ha ha I alla fall, varför jag tänker att rapporten är hemsk? Jo.. för jag ser mest bara sorg, olycka och elände i detta landet hela tiden. Och även det som är positivt gnälls och klankas det på hela tiden.. Så med andra ord, om Sverige är ett av världens top 10 lyckligaste länder… Hur FRUKTANSVÄRT dåligt majoriteten av världens befolkning och länder måste må då??? :-0

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: