Annons:
Etiketttester-quiz-och-undersökningar
Läst 2591 ggr
Silent_Hill
2015-03-20 20:29

Tar du med dig din mobil till toaletten?

En ny undersökning som gjorts visar att 8 av 10 tar med sig mobilen till toaletten. 70 procent uppger att dom till och med surfar när dom sitter där. 70 talisterna står för 80% av toalettsurfandet och 80 talisterna, 85%. 

Detta medför att  bakterier sprids fort. Oavsett om du tvättar händerna så tar du ju i telefonen sen igen. Och håller den mot ansiktet och munnen. Bakterierna åker fram och tillbaka och till slut blir man sjuk. Faktum är att både toalettsitsen och spolknappen har färre bakterier än din mobil.

Dessutom är risken att tappa mobilen i toaletten mycket stor. Enligt Trygghansa tappar hundratals sin mobiltelefon i toaletten varje år.

http://www.expressen.se/leva-och-bo/badrum/darfor-ska-du-inte-ta-med-mobilen-pa-toa/

Tar DU med mobilen till toaletten?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Silent_Hill
2015-03-20 20:33
#1

Jag har nog aldrig ens tänkt tanken på att ta med mig mobilen dit 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

ChristineL
2015-03-20 20:39
#2

Svarade nej, har bara hänt ett fåtal gånger. Har redan tappat mobilen i toaletten en gång på krogen :P

Honestyisdead
2015-03-20 20:46
#3

Tar alltid med den.

MagArne
2015-03-20 20:47
#4

Självklart!

Finns väl inget bättre än att skita till 9GAG?

Hildgrim
2015-03-20 20:47
#5

Jag tar med den. Har också råkat spola ner en mobil. Men det var på den tiden då färgdisplay var nytt. ^^

Spectabile
2015-03-20 20:48
#6

Tarmbakterier på mobilen 😮 i så fall undrar jag hur folk beter sig när dom är på toa … 😃

Annons:
Ria74
2015-03-20 20:52
#7

Japp, har den med när mannen är hemma och passar dottern. Är enda stunden jag hinner surfa ifred.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
2015-03-20 20:52
#8

🤪

VildaVittra
2015-03-20 20:52
#9

Nej, verkligen inte. Förstår inte denna navelsträng som vissa har till sin telefon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
2015-03-20 21:03
#10

Ja, jag tar med mig mobilen, om jag inte tar laptopen förstås. 😉 För mig fyller det samma funktion som en vanlig hederlig tidning. Inte sjutton hanterar man väl mobilen sen mellan man torkar sig och tvättar händerna, utan man stoppar väl undan mobilen först, så baciller så sett skrämmer knappast mig. Sen kan man göra rent telefonen som allt annat mellan varven, många är dock för lata för det.

Honestyisdead
2015-03-20 21:08
#11

#9 Handlar inte om navelsträng. Det är samma sak som att läsa en bok. Något att roa sig med.

TjockaBerta
2015-03-20 21:18
#12

Svarade nej. Däremot har jag oftast med plattan.

>>>Malum domesticum<<<

pernillaoscarsson
2015-03-20 22:29
#13

Värst vad folk är känsliga för lite bakterier.. Tänk allt annat som finns i badrummet. Tandborstarna t.ex. De brukar inte allt för sällan stå i ett glas antingen på handfatet eller hängandes på väggen. Tänk när folk spolar utan att stänga locket. Alla bakterier direkt på tandborsten som sedan ska rengöra tänderna. Nom nom! Eller kläderna man oftast har på sig, tänk alla bakterier som hamnar på dem. Och glöm för guds skull inte tvålen. Den värsta av alla. Tänk alla bakterier som fastnar på tvålen eller tvålpumpen?! Tur att man uppfunnit "No touch tvål" Och liknande kranar…. -.-

Mobilen är med andra ord nog inte värre än någonting annat. Finns mycket äckligare grejer man kan utsätta sig för.

Annons:
[TanatosNyx]
2015-03-20 22:35
#14

#13 Japp! Huvudet på spiken. Baksidan med no touch-tvål är ju att lever man i en för steril miljö sabbar man sitt immunförsvar på sikt. Lite skit rensar magen är ett bra ordspråk, och vår normalflora av bakterier i vår närmiljö behöver vi. Sen är det klart att man kanske vill skippa just avföringspartiklarna på tandborsten… men det var inte min poäng 😃

Farwuq
2015-03-21 13:30
#15

Jag bär med mig min tjänstemobil i byxan när jag går på toa på jobbet. Men jag brukar låta den ligga där om ingen ringer.
Händerna spritas efter besöket så telefonen är nog ganska "tarm-fri".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
2015-03-26 19:25
#16

Jag har min gamla mobil i byxfickan 24/7, så visst följer den med även in på muggen, men eftersom jag har en gammal mobil finns inget att använda den till där bortsett från om någon råkar ringa just då.

[Devya]
2015-03-27 05:21
#17

Svarar faktiskt ni i telefonen då ni sitter på wc??

[TanatosNyx]
2015-03-27 10:32
#18

#17 Aldrig.

Honestyisdead
2015-03-27 11:03
#19

#17 Ja. Kan inte inte svara om det ringer när jag har telefonen i handen.

Ria74
2015-03-27 13:08
#20

#17 Har jag tvättat händerna och är på väg ut så svarar jag. Sitter jag på toa väntar jag till jag är klar och har tvättat händerna innan jag ringer upp igen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Honestyisdead
2015-03-27 13:09
#21

#20 Händerna blir ju inte skita för att man sitter på toa.

VildaVittra
2015-03-27 13:22
#22

#21 Men hur trevligt är det för personen som är i luren att lyssna på plums, krystningar och skval?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2015-03-27 13:26
#23

#22 Du kan ju välja att inte göra dessa saker under samtalet. Tror nog de flesta låter bli det.

VildaVittra
2015-03-27 13:27
#24

#22 Eller så ringer man upp när man är klar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2015-03-27 13:30
#25

Jag ser ingen mening med att strunta i att svara när det ringer. Men vill man kan man ju självklart ringa upp.

[TanatosNyx]
2015-03-27 13:34
#26

Jag personligen känner att det skulle bli för privat, och känns som lite väl beroende om man känner tvång att vara tillgänglig 24/7, det riskerar att bli negativ stress i längden. Samma sak när jag sover, då åker ljudet av/mobilen bort.

VildaVittra
2015-03-27 13:35
#27

#25 För att det är oartigt? Det hörs när folk är i badrum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Ria74
2015-03-27 13:45
#28

#21 Nej, jag surfar ju under tiden jag sitter på toa. Men mellan jag har torkat mig och tvättat händerna grejar jag inte med telefonen. Skulle inte svara heller under tiden jag gör något på toa eftersom jag inte känner mig bekväm med det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
2015-03-27 13:48
#29

#27 I min värld är det oartigt att skita i att svara när det ringer om man har telefonen i handen. Att det hörs att man är i ett badrum spelar noll roll. Jag gör fler saker där inne än att sitta på toalettstolen. Hänger tvätt, sminkar mig, städar. 

Och jag kunde inte bry mig mindre om någon jag ringer till är i badrummet. Men så känner jag att det finns viktigare saker att bli brydd över också.

[Devya]
2015-03-27 14:47
#30

#29 Jag tror folk förstår om man inte svarar om man sitter på toaletten. :)

Jag har varit med om att folk har pratat med mig i telefonen då de har varit på toaletten och jag har alltid varit obehaglig till mods då. Speciellt då man hör att de spolar.

Jag tycker inte om att prata med min vän då hon är på toaletten och jag tycker därmed inte heller om att prata I telefon med min vän om jag hör att hon är på toan.

Jag tycker inte att man behöver släpa med sig telefon överallt. Jag personligen vill ju kunna kissa/skita i ro utan att behöva vara anträffbar dygnet runt. :) Men alla gör som de vill, men jag önskar att jag skulle våga säga till åt personen som pratar med mig då de är på wc, att jag inte tycker det är trevligt. Jag skulle hellre vilja ringa upp senare men vet inte hur jag ska säga det.

Honestyisdead
2015-03-27 14:57
#31

#30 Spelar ingen roll för mig. Jag svarar när det ringer. Men jag brukar ju inte spola eller torka röven under samtal och det är korta samtal. Jag kan lika gärna hänga tvätt som att sitta på toa för den som ringer.

Sedan har jag inte med mig tele för att kunna bli nådd utanför att läsa. Råkar det då ringa så gör det.

[Devya]
2015-03-27 15:00
#32

#31 Alla är vi ju olika. Andra är bekväma med det och andra inte. Jag kan omöjligtvis göra det. :D

Däremot var mitt ex alltför duktig med sådant där. Vi kunde skypa och han tog med sig sin lilla laptop till badrummet… Han hade då på kameran. Det här förstod jag aldrig men jag hade inget emot det för med honom var jag så pass bekväm med. Men så bekväm är jag nog inte med någon annan.,

Honestyisdead
2015-03-27 15:09
#33

#32 Ja så är det ju, att vi alla är olika. :)

Tycker du ska säga till din väninna att hon kan ringa upp när hon är klar på toa om.tycker det är jobbigt.

Dioramabyggare
2015-03-27 16:27
#34

Nej.

Annons:
[peter54]
2015-03-27 17:24
#35

#17 och #22 Om det skulle råka ringa när jag är på toa så svarar jag, det tycker jag är självklart. Är det någon okänd så talar jag förstås inte om att jag sitter på muggen, men frugan brukar fråga och då säger jag var jag är. Att det skulle plumsa är lite löjligt tycker jag, jag tar väl inte i och trycker på om jag har någon i luren? 

Att inte släpa med sig telefonen överallt låter underligt för mig, vad ska man då ha telefonen till? Jag har en telefon man ringer och svarar i, det går också att skicka sms, men inte mms. Jag har den alltid i byxfickan. Skulle jag lägga ur den kan jag ju ge mig tusan på att jag behöver den.

[Devya]
2015-03-27 18:08
#36

#35 Jag är åtminstone inte så pass beroende av min telefon. Jag kan gott ha den i vardagsrummet då jag ska på toaletten.

Jag förstår inte varför man ska envisas med att ha med den överallt. Det är ett fenomen som jag bara inte kan förstå. Varför är det så viktigt att ha med sig toaletten om man ska gå och kissa eller bajsa?

Jag tycker i allmänhet att människor börjar bli lite väl av beroende av telefoner. Förr i tiden klarade man sig gott utan en mobiltelefon och nöjde sig med den vanliga telefonen och den drog man ju oftast inte med sig in på wc. :)

Nä, måtta med allt säger jag bara. Jag är ganska så tacksam över att jag är inte så pass beroende att jag behöver dra med mig telefonen överallt. Nu över veckoslutet så har jag den avstängd så jag kan få lugn och ro. Tycker inte om då folk ska kontakta mig jämt. :) Om de tycker att jag är oförskämd som har det på det viset så kunde jag inte bry mig mindre. Det är skönt att koppla av på helgen. :)

Jag tror det är inte så konstigt att människor blir jämt stressade nuförtiden om de även måste ha med sig telefonen med sig då de ska och bajsa! :) En tanke bara! :)

Honestyisdead
2015-03-27 20:08
#37

#36 På vilket sätt skulle telefon på toa vara stressande?

[peter54]
2015-03-27 20:32
#38

#36 Min telefon är allra mest en säkerhetspryl. Om jag åker på en hjärtinfarkt eller bryter benet i skogen, eller för den delen, på toaletten, är det bra att ha telefonen. Just detta var anledningen till att jag och min fru skaffade mobiltelefoner från början i slutet av 90-talet.

Sedan, som jag redan berättat, har jag ingen modern telefon som man kan surfa, fota eller göra en massa grejer med. Min telefon har jag bara för att meddela mig med. Jag har den i byxfickan och jag tar upp den ett par gånger i veckan när frugan ringer och undrar var jag är.

[Devya]
2015-03-28 07:57
#39

#37 Det är ju faktiskt inget okänt fenomen att människor idag är mera stressade än tidigare. Jag tror att en del av det kan eventuellt ha något att göra med att folk kan alltid nå en via mobiltelefonen nuförtiden. Jag kan ställa en sådan här fråga. Hur många blir inte stressade om de råkar glömma telefonen hemma någon dag? Förr i tiden var det ju hur vanligt som helst att folk inte kunde nå en då man väl lämnade hemmet. Nu kan vi inte ens gå på toaletten utan att ta med ens telefon? :)

Du skrev ju också att du upplevde att det är oförskämt att inte svara om du har med dig telefonen på toaletten, oberoende om du utför dina behov eller om du gör något annat. För mig personligen skulle det innebära en viss stress om jag inte kunde i lugn och ro göra mina behov på toaletten utan att folk ska behöva tala med mig.

Jag har åtminstone upplevt att jag slappnar av mera då jag stänger av telefonen för ett veckoslut.  Därför ser jag också till att jag inte tar med mig telefonen överallt under vardagarna heller.  Jag har också ofta min telefon på ljudlös om jag inte väntar på ett viktigt samtal.  Jag ser ingen orsak till att folk måste kunna nå mig jämt och väntar sig svar direkt. Det är aldrig så att det är brådskande ärenden på gång heller.

[TanatosNyx]
2015-03-28 08:47
#40

#39 Jag stämmer väl in där, jag är (omedvetet) stressad av min mobil.

[Devya]
2015-03-28 09:32
#41

#40 Jag tror det är flera människor som medvetet eller omedvetet är stressade av att ha med sig telefonen överallt. För vissa är den stressen helt ok men för andra som redan är väldigt stressade så kanske skulle må bra av att försöka minska på telefonanvändningen. Det är oftast inte nödvändigt att vara anträffbar 24/7.  De flesta skulle må bra av att stänga av sin telefon nu som då och kanske t.om. inte vara online på nätet varje dag (som t.ex. jag är). :)

Annons:
[TanatosNyx]
2015-03-28 09:38
#42

#41 ja. För bara något år sedan skulle jag aldrig ha erkänt eller ens insett att jag blir stressad av teknik. Jag fick mig en tankeställare i samband med sjukhusvistelser med mobilförbud på avd.

[Devya]
2015-03-28 09:49
#43

#42 Jag tror att många inte vill erkänna att telefonanvändningen kan stressa upp en. Det finns säkert de som vill hävda motsatsen.

I mitt jobb har jag sett ett barn bli mera stressad efter att hon fick en telefon. Hon oroar sig jämt ifall telefonen skulle råka gå sönder osv. Jag blir riktigt förskräckt då jag ser hur hon hela tiden ska ha med sig telefonen. Hon kan inte slappna av. Hon är bara 9 år gammal.

Vuxna kan hantera stress bättre än vad barn kan men oberoende så tror jag att telefonanvändningen kan stressa alla på något sätt om man är för beroende av det.

VildaVittra
2015-03-28 09:53
#44

#43 Det finns ju väldigt många som inte varit med om tiden före att mobiler blev vanliga, de har ju inget att jämföra med. Jag har också sett att folk stressar upp sig om telefonen och ser inte ens sin navelsträng. 
En chef jag hade blev arg för att jag hade telefonen avstängd under hela min semester, min reaktion på det? Jag slängde skiten helt, så hon fick helt enkelt enbart kontakta mig via mejl eller när jag jobbade. Hur skönt som helst.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
2015-03-28 10:01
#45

#44 Jag tror det är väldigt få människor som skulle våga vara utan sin telefon i en hel dag. Även de som växte upp på den tiden då man inte hade mobiltelefon. Det är så skrämmande lätt att bli beroende av någonting.

Jag tror fortfarande på måtta med allt. Jag vet t.ex. att jag är alltför mycket ute på nätet. Jag har ingen ro i kroppen att sitta ner och läsa längre. Det skrämmer mig oerhört mycket. Då jag var yngre kunde jag läsa två böcker om dagen och det var så underbart. Nu känner jag att jag har aldrig tid, men det har jag ju! Det finns bara så mycket annat att göra, vara ute på nätet och vara på forum, prata med en massa människor osv. Jag har inte läst en bok för nöjes skull på flera år. Så för mig fungerar det på ett negativt sätt det att vara för beroende av datorer, i-net och telefoner.

Jag ska på sommaren försöka undvika att vara så mycket ute på nätet. Jag tror att jag skulle må bättre av att slappna av vilket jag inte kan just nu. Det är är något jag har kommit fram till på senaste året. Inget jag har varit medveten om tidigare.

Ria74
2015-03-28 10:03
#46

Jag kan känna mig stressad av telefonen. Särskilt om jag glömmer den hemma när jag jobbar.

Har ingen hemtelefon utan bara mobil och eftersom jag har gamla föräldrar som kan behöva hjälp ganska akut kan jag inte stänga av den.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

VildaVittra
2015-03-28 10:08
#47

#46 Dina föräldrar lär ha rätt till trygghetslarm, du ska inte behöva vara tillgänglig dygnet runt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2015-03-28 10:38
#48

#39 Så sällan som det ringer mig är det knappast ett stressmoment för mig ;) och än en gång. Jag har INTE med Telen för att kunna nås!! Den är med för läsning. Blir du stressad av att läsa en bok?  Jag blir definitivt inte stressad om det någon gång ringer och jag sitter på dass. Hur var det nu med att vi alla är olika? Att du blir stressad säger inget om alla andra.

Annons:
[Devya]
2015-03-28 10:50
#49

#48 Därför skrev jag om mig personligen.  Men jag tror också att människor medvetet eller omedvetet blir mer eller mindre stressade av att vara anträffbar hela tiden. Vissa klarar av det utan några problem medans andra skulle kanske må bättre av att minska på telefonanvändningen. Det är vad jag personligen tror. ;)

Ja, vi alla är olika. Det står jag fortfarande för. Men jag tror att väldigt många är omedvetna om att det faktiskt kan innebära ett visst stressmoment att alltid kunna nås av någon eller att vara "uppkopplade" på nätet.  :)

Vi kanske inte har med telefonen för att kunna nås men faktumet kvarstår ju att man är ju hela tiden anträffbar. Vi har hela tiden huvudet fullt med en massa saker då vi numera kan göra miljontals med saker samtidigt på en telefon.:)

Honestyisdead
2015-03-28 11:04
#50

Jag tror säkert att en del blir stressade. Själv är jag väldigt självmedveten och blir lätt stressad, men av saker som många andra inte blir stressade av. 

Tex att gå hemifrån är ett stort stressmoment för mig.

[peter54]
2015-03-28 11:42
#51

Jag tror att detta är helt och hållet en generationsfråga, som VildaVittra redan påpekat finns det många som aldrig upplevt tiden när mobiltelefoner inte fanns och för dem har telefonen ofta en helt annan innebörd än vad den har för exempelvis en, i sammanhanget gamling, som jag.

Jag har telefonen enbart som säkerhet om jag skulle råka ut för något, en andra hjärtinfarkt till exempel. Jag har noll intresse av att använda min telefon till förströelse, därför har jag en riktigt gammal knapptelefon utan några funktioner utöver att ringa och skicka textmeddelanden.

Det betyder också att det är självklart  för mig att ha telefonen med på toa, just vid sådana tillfällen utsätter jag mig för ökad risk, så att lämna den utanför skulle för mig vara riktigt korkat.

Leritza
2015-04-04 09:12
#52

Händer ibland, men då oftast för att den redan ligger i kläderna. Men aldrig att jag skulle svara i den. Däremot kan det hända att man skyndat sig att svara om det ringer men då oftast för att den som ringer redan ringt en gång medans jag varit på toa.

Inte häller allt för ovanligt att jag lämnar mobilen hemma om jag bara ska ut en kortare stund

[VSK]
2015-04-05 16:58
#53

Här var det mkt skitsnack 🤦‍♂️

Brukar inte ha yuppien med in på muggen såvida inte jag väntar viktiga samtal från tex läkare mm och om jag måste in på muggen.

Gällandes bakterier mm så kan jag ju säga att alla som har sin tandborste på toan/badrum har skitbakterier på tandborsten. Går liksom inte att undvika, och utan det så hade nog mången person varit bra mkt mer sjuk. Har för mig man bör ha tandborsten minst 3 meter ifrån toalettstolen, och hur många har såna stora toa/badrum? -de som bor i hus eller lite schystare lya kanske kan minimera bakterierna. Sen beror det ju på vilken ventilation man har oxå.

[Devya]
2015-04-06 08:39
#54

#53 Skillnad med ens egen toalett och andras ju. :) Jag antar att de som tar med sig telen in på toaletten inte endast gör det hemma hos sig?

Ens egen tandborste tar man ju oftast inte med till varje toalett man besöker. :)

[VSK]
2015-04-06 08:43
#55

#54

Aha sorry, trodde det handlade om hemmaplan.

Annons:
[Devya]
2015-04-06 08:51
#56

#55 Det handlar det väl också om men det snackas även om att folk tar med telefonen till andra toaletter som på jobbet. :)

[VSK]
2015-04-06 08:52
#57

🙂

[Horse24]
2015-04-19 09:51
#58

Jag brukar ta med den. Det är väl mest för att ha något att göra, men har aldrig tappat den i toaletten hahaha😂

[peter54]
2015-04-19 11:55
#59

Kul att läsa om alla som tar med telefonen till toaletten för att "ha något att göra". För min egen del har jag aldrig något annat för mig på toaletten än det jag går dit för att ordna med. Den saken är oftast över på kanske en minut, så jag skulle aldrig ens hinna öppna telefonen. Skulle jag vara "trög" i magen, så kräver det problemet all koncentration och inte ens då skulle det finnas tid för tidning, bok eller telefon. 😉

veggie4every1
2015-04-27 12:19
#60

Haha, nej, toabesöken är blixtsnabba så ingen mening i det.

Men behöver man sitta länge kan jag förstå det😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Wony
2015-05-04 13:24
#61

#39 Att man blir stressad av att glömma telefonen kan möjligtvis ha att göra med bland annat mobilbiljetter på tåg, bussar osv. Bara en tanke.

Jag har med mig telefonen till toaletten antingen för att ha något att läsa, eller för att den helt enkelt råkar vara i fickan. Där jag jobbade förut var det det enda stället man kunde ringa på då täckningen var dålig i övrigt, eller så var det för bullrigt. Så man fick spendera en del tid inne på toan bara för att kunna ringa…

Skulle nog säga att jag är mer "rädd" för bajsbakterier på tandbortsen än mobilen. För hur som helst slickar jag knappast på displayen ändå… 

Angående stress igen, det finns gott om saker som stressar mig ofantligt mycket mer än en telefon gör.  Telefonen är rätt irrelevant för min stress.

sisela
2015-05-07 13:08
#62

När jag var liten läste jag på schampoflaskorna om och om igen. Sedan hade jag böcker eller tidningar liggande på toa. Nu tar jag med telefonen. Same same, tycker jag. Mer intressant läsning på mobilen än att läsa schampoingredienser för tusende gången. 

Jag svarar beroende på vem det är. Egentligen bara om det är min sambo, eller min mamma.

Annons:
Jetaime
2015-05-07 13:20
#63

Det beror på. Hemma gör jag det sällan, om jag inte ska typ vara effektiv och gå på toa samtidigt som jag svarar att jag är klar om 5 minuter ;)

Och på mitt jobb (som personlig assistent) har jag alltid min mobil på mig eller i samma rum/närheten eftersom jag måste ha möjlighet att kunna ringa om det är nått.

Loris M
2015-08-07 17:12
#64

Har aldrig gjort eller ens tänkt tanken. 😃Men blev medveten om "fenomenet" när en kollega kom ut från toaletten och var så inne i surfandet att hon inte ens såg mig. 🤔

[niklaeri02]
2015-08-08 10:18
#65

#0 Nej det gör jag inte, haha

Katti
2015-08-10 10:13
#66

Självklart följer den med! Och inte är jag ett dugg rädd för bakterier. Faktum är att jag är helt övertygad om att avsaknad av bakterier är ett långt större problem i västvärlden än vad bakterier är. Här lever vi i harmoni med våra baskilusker och är mycket sällan sjuka 😃.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Honestyisdead
2015-08-10 13:14
#67

Angående att ha med den hos andra. Beror på var jag är. Finns det folk jag inte litar på och inte känner åker hela handväskan inklusive mobil med in.

Är det hos en jag känner bra följer den endast med om.jag vet att jag kommer bli långvarig. ;)

Kalli
2015-12-09 22:50
#68

Kom att tänka på den här tråden när den här bilden dök upp i mitt flöde:

http://donthatethegeek.com/wp-content/uploads/2015/10/wpid-wp-1445965046168.jpg

[niklaeri02]
2015-12-09 23:36
#69

#68 Haha

Annons:
[Otippbar]
2015-12-11 23:43
#70

Ne jag behöver ingen mobil med mig på toaletten. Är inte oroad för att bli sjuk pga bakterier, men är fullt upptagen av mina toabehov därinne. Lagom med bakterier är bra att utsätta sig för. För surf-, prat- och läsbehov finns det ändå mycket trevligare ställen att vara tycker jag. Känns inte kul att prata med någon som ringer från toaletten. Förutom att jag känner mig påträngande så får jag upp bilder i mitt huvud som jag helst inte vill ha. Skulle aldrig komma på tal att jag skulle vara tillgänglig för mina beställare och kollegor inne på dass utan att få en rejäl löneförhöjning och OB-tillägg. Wc är min fristad på jobbet :)… Hinner inte alls med privata grejer på arbetstid.

Terra Australis
2015-12-16 15:02
#71

Nej, ingen mobil på toan.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Annielle
2015-12-20 14:15
#72

Nix, aldrig tagit med mobilen till toan, men jag är överhuvudtaget ingen flitig mobilanvändare, har sällan på mobilen ens, använder den främst till sms.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: