Annons:
Etikettmyter-sanningar
Läst 2116 ggr
Silent_Hill
2013-10-17 15:44

Illusion

En liten video som visar hur lätt det är att lura ögat 😮

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Gahella
2013-10-17 16:13
#1

Jag blir nästan chockad!

Krille12
2013-10-17 19:39
#2

Wow, våra ögon är verkligen lättlurade. Den andra bilden på tennisbollen var jobbigast, för man vet att den är platt och man kan se det medan man samtidigt ser att den inte är platt. Väldigt förvirrande, men jag blev väldigt chockad då det visade sig att allting bara var en duk.

Medarbetare på Vetenskap.

Kryddis
2013-10-17 23:02
#3

Trompe l'œil har alltid fascinerat och med dagens teknik blir den minst sagt imponerande.
Kan inte låta bli att dra mig till minnes berättelsen om Zeuxis och Parrhasius, två berömda konstnärer under början av 300-talet före vår tideräkning:
Zeuxis och Parrhanius utmanade varandra i en tävling om vem av dem som kunde måla den mest verklighetstrogna tavlan.
Zeuxis målade en tavla med en klase vindruvor som var så verklighetstrogen att fåglar kom flygande och försökte att äta av dem. Efter att ha beskådat detta gick de båda till Parhassius där han bad Zeuxis att dra undan ett skynke för att se vad han hade åstadkommit. Det visade sig att det inte gick eftersom det Parrhasius hade målat var själva skynket och Zeuxis fick erkänna att Parrhasius var den bättre konstären av dem. :)

Razzora
2013-10-20 04:01
#4

Haha, så häftigt samtidigt så förvirrande för hjärnan!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Silent_Hill
2014-04-29 14:45
#5

Fortsätter lite i illusionens spår här…

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Upp till toppen
Annons: