Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 1319 ggr
sanelle
2013-10-04 23:45

Kemiprov

Jag har kemiprov nästa Fredag och undrar om någon kan vara lite bussig och svara på mina frågor? 🙂

Kolatomens egenskaper och kolets olika former?

Hur bearbetas råolja till olika kemiska produkter?

Alkoholernas egenskaper, byggnad och användning?

Organiska syrors egenskaper, byggnad och användning? 

Jämförelse med oorganiska syror som saltsyra, svavelsyra och salpetersyra? (förstår inte riktigt vad min lärare menar med det)

Estrars egenskaper, byggnad och användning?

Skulle vara jättesnällt ifall någon kunde svara!

kram

Annons:
Kryddis
2013-10-05 00:27
#1

Det är väl meningen att du skall ta reda på och formulera svaren själv för att visa att du har förstått vad du har läst? Så, du får nog allt sätta dig ner och ta fram läroböckerna (eller vad du nu har fått för anvisningar av din lärare att hämta kunskapen från) och plugga själv. 🙂

sanelle
2013-10-05 12:35
#2

det är meningen att man ska kunna det, då anser inte jag att det är fel att fråga 🙂

Jag har redan letat i läroböckerna men jag hittar inte svaren, svaren ska ju finnas där men det är väldigt svårt att hitta, så jag tänkte att jag kunde fråga istället 🙂

gant
2013-10-06 00:05
#3

Titta en gång till i böckerna. Det är rimligen de kapitel som handlar om organisk kemi du bör studera lite mer noggrant.

Magi-cat
2013-10-06 16:03
#4

#0, #2 Hej Sanelle!

Det var smart av dig att fråga här! Det visar att du är intresserad av att lyckas på provet - men jag håller helt med de övriga om att du bör söka information, inte få den serverad. Du vill ju lära dig, inte bara rabbla upp, eller hur!?
Om du inte förstår lärarens frågor måste du be om en förklaring av henne/honom. (Lärare blir i allmänhet glada om en elev visar sig intresserad och vill ha mer information om vad som efterfrågas.)

Så - lycka till nu med frågor och svar!😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: