Annons:
Etikettparavetenskap
Läst 2031 ggr
JohannaEkroth
2/12/13, 7:12 PM

Ang. healing

VSK skrev en mening som intresserade mig en hel del och jag vill gärna höra en utveckling och förklaring angående hur han menar.  Så därför startar jag en ny tråd så att det inte kretsar OT.

Jag sätter även ett A framför som betyder att man får om man behöver blanda in "andevärlden". Jag lägger den under paravetenskap dessutom.

VSK skrev:

Healing är ungefär som ett reservhjul på tub. Dvs den går dit den bäst behövs. 

Min fråga: Hur fungerar det? Utveckla och berätta mer hur du menar!

Andra får givetvis också svara och delta i diskussionen.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[VSK]
2/12/13, 11:11 PM
#1

Hur kan jag utveckla menar du? Det är ju redan utvecklat/invecklat så det räcker

Precis som en reservhjul på tub letar sig fram till punkan, så letar sig healingen fram dit den behövs bäst. Man kan kalla det för dynamisk healing.

Skickar man healing till en person som tex har ont i vänster fot, så kan man rikta healingen dit, vilket då får kallas för statisk healing.

Statisk/dynamiskt är myntade av mig, för att försöka förklara på ett sånt enkelt sätt som möjligt.

Sen exakt hur man går tillväga är ju upp till var och en som skickar. Vi alla healers har vi nog våra egna små tekniker skulle jag tro.

Jag själv övar mest i dynamisk healing.

jaerven
2/13/13, 12:04 AM
#2

Healing sprider sig genom kroppen. Jag blev en gång healad av två healers samtidigt. Den ena lade händerna på mitt huvud, och den andra  höll i mina vrister. Det lustiga var att den enas healing kändes varm, och den andras kall. Den kalla healingen, eller snarare svala då den inte var obehagligt kall, spred sig från huvudet och neråt och den varma från fötterna och uppåt tills de möttes i midjehöjd. Jag frågade runt, och fick veta att det förekommer men är inte vanligt, och det är inte alltid samma healers som har varm eller kall healing.

[VSK]
2/13/13, 12:47 AM
#3

#2

Är det inte Reiki som går från huvud ned till fötterna och ut?

Upp till toppen
Annons: