Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 1321 ggr
JohannaEkroth
2/10/13, 2:21 PM

Anser vetenskapen

Anser man ur vetenskaplig synvinkel att de universum som finns ytterliggare. Jag pratar om dessa multiverse som forskarna pratar om.

Anser man ur vetenskaplig synvinkel… Nu har jag understrukit ordet vetenskaplig på ett vetenskapsforum… 

Anser vetenskapen att dessa är bebodda av raser och invånare som kommer till oss och manifesterar sig i skepnader vi inte ser såsom vi ser allt annat levande på Tellus.

Anser vetenskapen att dessa raser och invånare kan kommunicera med oss via telepati och få saker i vår värld att röra sig via telekinesi?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Fridaybrew
2/10/13, 2:27 PM
#1

Nej

/Fridaybrew

JohannaEkroth
2/10/13, 2:30 PM
#2

Tack!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

olaka
2/10/13, 2:54 PM
#3

#0

Som jag har förstått det så är det bara teoretiska resonemang hurvida muliversum finns. Så att spekulera hur dessa ser ut är nog mental onani. OBS! Jag lägger ingen negativ verdering i detta, onani är superhärligt, men kanske inte så fruktbart. Samma sak här, det är fantasieggande att grunna på, men kanske inte så resultatmässigt ur vetenskapsperspektiv.

Motivet för att hoppa utanför det här universumet borde väl vara för att få ändra lite på naturlagarna, men frågan är om det behövs här. Nog borde man kunna föreställa sig att en varelse som kan kommunicera via elektromagnetiska vågor(vi kan ju det med hjälpmedel) och det skulle väl kunna kallas telepati?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Upp till toppen
Annons: