Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 2170 ggr
JohannaEkroth
2013-02-06 13:55

Vill du kollonisera Mars?

Ett företag som heter MarsOne vill lansera den första mänskliga bosättningen på Mars under 2023. De tar just nu emot ansökningar, men som Trace visar, så finns det en enorm hake.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
2013-02-06 14:00
#1

"Could global warming, a problem here on Earth, be the solution to making Mars a habitable planet?"

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

VildaVittra
2013-02-06 14:54
#2

Absolut! Det skulle jag finna högst intressant att få göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JohannaEkroth
2013-02-06 15:04
#3

#2 Trots att du inte skulle kunna återvända till jorden?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

VildaVittra
2013-02-06 15:08
#4

Inga problem. Jag har inga hårt sittande rötter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2013-02-06 16:11
#5

#1. I en tråd som du själv skapat "Jordens historiska klimat" skriver du

"Under en stor del av jordens historia har det varit mellan 8 och 15 grader varmare än idag. Den mesta tiden har polarregionerna varit helt isfria."

Men nu plötsligt är 'global warming' ett hot och vi måste resa till Mars?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JohannaEkroth
2013-02-06 16:29
#6

#5 Har jag inte satt ut citationstecken i den texten och länkt till en källa? Texten är hur som helst hämtad någonstans ifrån som en inledning. Inte mina ord. Flört

Texten ovan är filmernas innehåll och därmed en frågeställning från filmen. Jag länkade bara till dem.

Ja, luften är fri, så min fråga lyder?

- Måste vi det? Eller överreagerar vetenskapen och är upptäckar-kåta helt enkelt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Halvdansken
2013-02-06 16:38
#7

I #1 har du inga citationstecken, men du skriver på engelska. Men kanske skulle du var tydligare med när det är dina åsikter, eller om du bara länkar till någon annans uppfatting.

Du skriver i "Jordens historiska klimat" att "Jag kan börja med en inledning". Inte att "Jag har hämtat det här från…". Inte alla som klickar på länkar och läser vidare.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JohannaEkroth
2013-02-06 16:49
#8

#7 Jag är medveten om misstaget. Men kan tyvärr inte ändra på det nu, Om inte någon medis lägger till citationstecken och källa på dem… Skäms

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Krille12
2013-02-06 22:38
#9

Jag skulle inte vilja vara i den första bosättningen på Mars, då väldigt många problem kan uppstå. Men efter en tid när man har byggt upp en civilisation på Mars, hade det varit spännande att flytta dit.

Medarbetare på Vetenskap.

JonasDuregard
2013-02-08 08:20
#10

Jag trivs bra här. Jag gillar atmosfären.

JonasDuregard
2013-02-08 08:36
#11

Men om man vill gå ner i vikt kanske en marsresa vore något: Man "tappar" väl ungefär två tredjedelar av sin vikt om vågen står på den röda planeten istället för här?

Det skulle nog vara häftigt att kunna bära runt på 100kilo+ relativt obehindrat, men jag antar att man skulle tappa en del muskelmassa med tiden.

Man skulle nog kunna göra grymma cirkuskonster, och så skulle man inte slå sig lika hårt om man ramlar.

Jag undrar om gravitationen är så låg att en tramp-driven flygmaskin (a la da Vinci) skulle kunna fungera . (inomhus då, där atmosfären är lite tjockare)

En simtur skulle nog också vara ganska speciell. Om vi tar med ett hav antar jag att man skulle kunna dyka rätt så djupt utan utrustning. Och så skulle man känna sig ännu mer tyngdlös i vatten än vad man gör här.

Upp till toppen
Annons: