Annons:
Etikettsamhällsvetenskap
Läst 1948 ggr
Silent_Hill
2013-01-29 20:06

Tidpunkten när du äter.

De flesta viktminsknings planer kretsar kring en balans mellan kaloriintag och energiförbrukning. Forskare från Brigham and Women Hospital har funnit att det är inte bara vad du äter, men också när du äter, som kan hjälpa till när du vill gå ner i vikt.

För att utvärdera hur viktig tiden är studerade forskarna 420 överviktiga som följde ett viktminskningsprogram i 20 veckor. Deltagarna delades in i två grupper, dom som äter tidigt och dom som äter sent. De fann att dom som åt sent förlorade betydligt mindre vikt än dom som åt tidigt. Dom som åt sent hade också en lägre insulinkänslighet vilket medför en riskfaktor för diabetes.

Läs mer; http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-01/bawh-ctt012413.php

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Leffe
2013-02-01 22:57
#1

De som äter sent får kortare tid för förbränning av maten innan sovdags misstänker jag

Farwuq
2013-02-02 06:35
#2

Det sägs att en rejäl frukost är A & O.

Men hur är det i de kulturer är man äter sen, t.ex. p.g.a. hög dagstemperatur?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2013-02-03 22:31
#3

Det är ju inte så konstigt att de som äter sent går upp i vikt eftersom kroppen sänker förbränningen inför natten. Det optimala (i snitt) är att äta ordentligt 6-8 timmar innan man går till sängs.

Dock så sover man bättre om man är lagom mätt. Hunger ger en orolig sömn i värsta fall.

Halvdansken
2013-02-06 16:17
#4

Kanske en bra sak att veta VAD de åt också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vallhund
2013-02-06 16:30
#5

Alla arbetar inte kontorstider, en del har treskift, 5 skift eller roterande, o andra arbetar ständig natt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Halvdansken
2013-02-06 16:44
#6

Äta 8 timmar innan man går och lägger sig? Alltså skulle jag äta sista gången vid 16-tiden? Jisses vad jag skulle vara hungrig!!

Jag är 50 år och har aldrig ätit frukost, jag äter första gången vid lunch, däremot tar jag gärna nåt med mig i sängen innan jag ska sova. Nä, jag är inte överviktig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[VSK]
2013-02-06 16:47
#7

#6

Ja 6-8 timmar innan man beräknas somna. Jag håller med dig att man blir grymt hungrig.

Upp till toppen
Annons: