Annons:
Etikettuppfinningar-prylar-andra-skapelser
Läst 1661 ggr
Silent_Hill
1/26/13, 1:18 PM

Robotar i våra hem.

Eftersom tekniken förbättras och fortsätter att ta över uppgifter för att underlätta för oss människor så kan kanske en framtid med robotar komma. Forskare håller ständigt på med nya och olika projekt med robotar och hoppas på lång sikt att vi en dag ska ha robotar i våra hem.

Vad tror du? Skulle du kunna tänka dig att ha en robot i ditt hem? Och hur tror du att relationen mellan människor och robotar kommer att se ut i framtiden?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Leffe
2/1/13, 11:04 PM
#1

Det kommer nog mer av den varan. Fast hur har det gått med robotdammsugaren? Har den blivit någon succé?

Farwuq
2/2/13, 8:09 AM
#2

Nja… det är nog bättre för den allmänna hälsan och arbeta så mycket man kan själv utan någon robot.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Silent_Hill
2/2/13, 2:52 PM
#3

#1 Jo, robotdammsugarens popularitet ökar väl nu när priserna på dom börjar sjunka och deras teknologi och smidighet blir bättre. Dock så är dom väl inte lika effektiva som när man dammsuger själv så den lär inte slå ut den hederliga dammsugaren än. Så den underlättar väl bara lite i vardagen kan jag tänka mig.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Geru
2/3/13, 11:20 PM
#4

Att inte behövs städa rummet och liknande är ju någonting som den lata delen av mig skriker efter.

Tror man behöver lite bättre AI på dom innan riktigt funktionella robotar kan skapas dock.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Halvdansken
2/6/13, 4:27 PM
#5

Definiera "robot". Vi har ju maskiner som gör mycket av det arbetet som man för gjorde för hand.
Vad är skillnaden mellan en gräsklippar/dammsugarrobot och en disk- eller tvättmaskin mer är att de senare inte rör sig i rummet? En spis gentemot öppen eld? Skördetröska/lie? Symaskin? Datorer? osv osv.

En robot är ju bara en maskin som utför något som vi innan gjorde manuellt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: