Annons:
Etikettnaturvetenskap
Läst 1394 ggr
[memoirsofaclone]
7/28/17, 7:49 PM

Alkohol

Till och börja med så har jag i princip ingen erfarenhet av alkohol då jag inte dricker. Men hur är det möjligt för folk att dricka så mycket som vissa gör? Vet ju inte exakt hur mkt folk brukar dricka men vissa dricker ju flera burkar/flaskor öl/vin eller liknande när de ska bli fulla. Det blir ju en himla massa vätska. Ingen skulle väl orka dricka 8 burkar med vatten? Men öl går tydligen bra. Kanske är det bara jag som knappt klarar av att dricka ett halvt glas vatten/läsk/vadsomhelst utan att bli lite illamående? Även om jag skulle vilja skulle jag ju aldrig kunna bli full pga att jag verkligen inte kan få i mig mer än 1-2 glas vatten om dagen, vilket då borde gälla alkohol också.

Annons:
Scorpio97
7/28/17, 8:04 PM
#1

Jag har inga problem med att dricka 1-2 liter vatten vid ett tillfälle och får jag en hel kväll på mig kan jag utan problem få i mig mer om jag skulle vilja. Läsk går ännu bättre än vatten. Så jag ser inget problem med att folk kan dricka åtta burkar av något på en kväll :)
Kan tillägga att jag inte heller dricker alkohol, förutom ett glas vin eller en drink någon enstaka gång. Så jag vet inte om jag skulle kunna dricka samma mängd alkohol.


//Jessie

Herveaux
7/28/17, 8:15 PM
#2

Jag kan hälla i mig 1-1,5 liter grogg under en kväll när jag känner för det.
Öl blir jag snabbt "mätt" på så där tar det tvärstopp efter ett eller två glas.
Vatten hamnar väl någonstans där emellan, kan dricka 1liter om jag är fruktansvärt törstig tex, men sen står jag mig ett tag.

Kanske ska tillägga att jag dricker alkohol rätt så sällan, kanske ett par gånger om året, så ni inte blir oroliga för mina vanor. 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Farwuq
8/8/17, 7:33 AM
#3

Jag har svårt att dricka mycket mer än en halvliter, alkohol gillar jag inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

_Fisken
8/8/17, 2:13 PM
#4

Ska det drickas mkt öl måste man vara hungrig. Går inte om man är mätt. Så att få i sig 8 burkar från tidig em. till sen kväll går nog - om man inte ätit före. Men resultatet Tom Mage + alkohol brukar inte sluta bra. 

Hälsningar, sekreterare i klubben  "VSVVAISM"
(Vi-som-vågar-vägra-alkohol-i-stora-mängder)

Cragan
9/13/17, 2:37 PM
#5

alkohol är vätskedrivande så brukar lösa sig med plats är även orsaken till baksmällan då man har en förmåga att vakna med vätskebrist dagen efter.

att dra i sig en 8 öl på en kväll är inga större problem problemen blir morgonen efter
men föredrar 1-2 bara för smaken men det är jag det

Upp till toppen
Annons: